Top Ad 728x90

Thursday, December 21, 2017

Nervozno je ovlažila usne, blago se nasmeši-la i potom rukama ispisala Lori. Spustio je noge, nagnuo se u stolici, naslonio laktove na radni sto i oslonio bradu na pesnice.

Nervozno je ovlažila usne, blago se nasmeši-la i potom rukama ispisala Lori. Spustio je noge, nagnuo se u stolici, naslonio laktove na radni sto i oslonio bradu na pesnice.
Lori je zaključila da je sada dobar trenutak da proveri njegovo znanje znakovnog jezika. Dr Norvud je sa razlogom prećutala detalje o Drejku Rivingtonu. Lori je shvatila da je njena mentorka želela da joj omogući da na osnovu sopstvenog iskustva formira mišljenje o njemu. Koristeći spore i precizne pokrete Lori ga je na znakovnom jeziku upitala Da li koristite znakovni jezik sa Dženifer? - Razumeo sam samo Dženifer - odgovorio je kada je završila. Ponovo je pokušala i rukama pitala Koliko godina ima vaša kći? Nije bilo reakcije. Samo je sedeo i gledao je tim zelenim očima koje su odjednom postale bezizražajne. Lori je pokazala* Koje je boje njena kosa? Ništa. Da li volite Dženifer? - Dženifer opet. Žao mi je, ali ne razumem ostalo. Mislim da ovo znači ljubav. - Prekrstio je ruke preko grudi na način na koji je ona to učinila. - Tako je Drejk. Od sada će to biti tvoje ime pa nećeš morati više da ga pokazuješ rukama zbog mene. Napravila je znak za slovo D i prislonila ga na sredinu čela. - To znači otac - rekla je, dodirujući čelo palcem dok su joj ostali prsti bili ispruženi. - Sada ćemo spojiti dva znaka. Vidiš? Klimnuo je potvrdno glavom. - Ovo znači Lori. - Pokazala je slovo L i prešla preko čitavog obraza od jagodice do brade. - Ovo je znak za devojčicu - rekla je prelazeći palcem preko obraza prstiju nežno savijenih u pesnicu. - Vidiš kako kombinujemo znakove da pokažemo ime osobe? - Da - odgovorio je sa prizvukom uzbuđenja u glasu. - Za Dženifer, napravimo slovo Dž malim prstom i potom uvijen znak da pokažemo njenu kovrdžavu kosu. - Upravo tako! - Uputili su osmehe jedno drugom preko stola i na trenutak su im se pogledi sreli. Osetila je neobično, ali prijatno uzbuđenje duboko u sebi. Spoznala je u magnovenju kako se druge žene osećaju dok ______________________ * Znakovni jezik se zove i pokazni jezik, a korišćenje znakovnog jezika „pokazivanje", (prim. prev.) 12 gledaju njegovo privlačno lice na ekranima televizora svakog poslepodneva. Zaista je bio harizmatičan i bio je svestan toga. Ukoliko ne bude oprezna, mogao bi je omesti u pokušaju da kaže ono zbog čega je došla. - Drejk - sada je sve pokazivala dok je govorila, kao nastavnica koja radi sa gluvima. - Doktorka Norvud me je zamolila da procenim kako Dženifer napreduje u školi. Posmatrala sam je nekoliko dana. Mislim da sam kompetentna da obavim procenu, ali naglašavam, iznosim samo moje mišljenje. Biću potuno iskrena sa tobom. -I želeo bih da budeš iskrena. Siguran sam da misliš da sam najgori otac zato što sam svoju kćer smestio u taj internat praktično od rođenja, ali ja je volim. Zabrinut sam zbog nje. I želim da učinim ono što je za nju najbolje. - Ustao je i odšetao do prozora. Okrenuo je leđa Lori i zurio kroz musavo okno. - Molim te, posmatraj me dok pokazujem, Drejk. To će ti pomoći da naučiš znakovni jezik. - Ponovo ju je pogledao kao da želi da protestuje, ali je samo slegnuo ramenima, vratio se i seo. Tiho je nastavila. - Srećna okolnost je što Dženifer nije potpuno gluva. Sigurna sam da već znaš daje njena gluvoća senzorno-neurološke prirode i da se njeno stanje neće popraviti. Može da čuje neke glasne i prodorne zvuke. Na primer, može da razlikuje zvuk helikoptera od zvižduka. - Zastala je da vidi da li će on nešto reći. Nije rekao ništa, te je ona nastavila. - Nažalost, ona ne može da imenuje ni helikopter ni zviždaljku. Ili možda može, ali ne želi da to znanje podeli sa nama. Ne reguje ni na kakav podsticaj na komunikaciju. Linije sa obe strane njegovih usana su se produbile. - Hoćeš li da mi kažeš da ima problema u razvoju? - Ne, naprotiv - Lori je odlučno odgovorila. - Ona je izuzetno inteligentna. Moje mišljenje je da joj nešto nedostaje... nekoj deci je potrebno da se sa njima radi individualno. Smatram da je za Dženifer veoma štetno to što je u internatu. Potrebno joj je okruženje u kome će neprestano biti u društvu osobe koja... koja... - nije dovršila rečenicu ne želeći da kaže nešto što ga može uvrediti.

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90